Saturday, July 31, 2010

hari ini hari ahad

assalamualaikum wbt

selamat pagi n salam sejahtera.. kih89

ai nih mau pi peneng...
sat g kol 8 bertolak
naik bus UniMAP..
P kendiri encik Anas...
PLV kami..hok90

ok, itu saja..
semoga kami selamat sampai n selamat balik..
amin.. daaaaaaaaa

Thursday, July 29, 2010

The Pilgrimage of Life



We come from the four corners of the world
As brothers and sisters, mukminin mukmimat
The time has come to heed a call divine
Labbaikallahumma labbaik

To prepare for the coming of Akhirat
May we threat on the face of this world in barakah
The time has come the journey we must made
Labbaikallahumma labbaik

Here i am in Your service here i am
Here i am in Your service there's no other
You're The One is all praise and all bounty
You're The One and only sovereignty
You're The One and there's no other


The Gathering is upon us
(Labbaikallahumma labbaik)
We pray for His blessing with all of The Might
(Around the Kaabah)
Every race, colour and creed unite
It's a beautiful, most beautiful a sight

Some will return, their hearts and souls reborn
Some will return, their grief replace with joy
Some will return, return to Rahmatullah
The prilgrimage of life will lead you home

hari ini hari jumaat

assalamualaikum wbt...
ai ni dah 30 julai, esok lak 31 julai... huk89..tinggal lagi lebih kurang 10 hari nak posa ramadhan.. yay~~ xsabarnyer menanti ketibaan ramadhan al-mubarak.. nampaknya ini adalah tahun ketiga saya berpuasa di perlis since dah 3 tahun dok cni.., hayyakkk.. masa sangat pantas berlalu.. i pom dah tua laaaa... gagaggagaga... apa yang mau di bikin ya ai nih??? semalam dok janji ngan kawan2, diorang ajak pi alor star... xdop nak bli apo pom... sajo nak berjalan2.. menghabiskan fulus lah nih... huk89, tp kalau dah sampai saner, banyok jaa benda yang di beli.. keperluan ker.. bukan keperluan kerr... ado jah.. hayyakkk.. control beb,,,simpan duet tuuu... sem nih panjang ag.. jgn dok membazir... oppsss... satu banda yang wajib beli actually, tiket balik raya.. yay~~ nk kna pi tanya kaunter tiket nih.. okessss... igt2..
sejak 2menjak nih ketandusan idea lor.. xtau mau tulis apo.. hugagagaga..so, nampaknya.. setakat ini dahululah coretan untuk pg ini.. hek hek hek.. jumpa lagi lusa naaa.. esok xleh post... mau ke satu tempat.. di mana???? huhuhu.. xleh gtau.. lalallalaallaaa...
okessss.. daaaaaaaaa

Wednesday, July 28, 2010

hari ini hari kamis

assalamualaikum wbt...

cerahnya pagi ini tidak secerah hari2 yang sebelumnya... adakah ini menandakan cuaca akan baik dari pagi hinggalah ke petang.. ??? wallahua'lam.. di perlis, pada bulan2 7-8 ini merupakan musim sejuk.. huk89.. sejak dok di perlis nih lah sy dapat merasa kepelbagaian musim.. kalau sem lepas, membahang musim panasnya... sampaikan kalau sentuh dinding umah tu.. telor pom boleh masak.. kalau tak masak penuh pom, masak separuh lah.. kuh89 dan , sem nih plak... musim sejuk.. cuaca yang sangat sesuai untuk berhibernasi... gagagaggaaa... dalam seminggu maybe 5 hari hujan, 2 hari ag redup2.. walaubagai mana pom, alhamdulillah kepada YANG MAHA MENCIPTA segala kejadian di langit dan di bumi... Dan , oleh yang demikian jugalah.. disebabkan jadual sem ini sangatlah tidak pad, lagi syioklah sy berhibernasi kat umah... kelas yang hanya 3 hari seminggu membuatkan sy tak tau mahu buat apa... huk89.. melayan perasaan sorang2 lah.. hikhihik.. hari ini rasanya dah semakin sihat.. sihat dari demam.. tinggal batuk2 jaaa.. dan sejak 2 4 hari yang lepas.. xtaw lah apo yang jadik kat otak nih.. tiba2, xingat umah kat mana.. bilik yang mana.. haishhhh... efek dari demam kot.. pening semacam jaaa.. boleh pulak x ingat umah kat ner.. jadik confiuss tetiba.. pening pening... ubat pom, bukan nya boleh nak telan.. dah cuba mahu ditelan.. namun sia-sia saja..haahahhaha...

ok lah,apo2 pom,, ai nih sy cuti sehinggalah bertemu hari isnin depan lak... baru ader kelas balik... moga hariku ini lebih baik dari semalam.. ahaksss..

daaaaaaaaaaaaaaa...

Monday, July 26, 2010

nikmatnya sihat

assalamualaikum wbt...
astaghfirullahalazim... seksanya hidup kalu badan x sihat... xselesanya badan kalau demam, batuk dan selesema... n lagi seksa kalau xboleh nak telan ubat...
waaaaaaaaaaaaaaaa... apoo lah.. dah besau gedabak gedempol pom masih xlepaih nak telan ubat.. huk89.. malu kokrang aih... petang smlm, sy dengan bersemangatnya mau telan ubat... sy nak sihat.. nak cergas seperti sedia kala.. then, bukan main nih.. pi panaskan air... ini adalahh kerana, klu saya mau telan ubat.. kna dengan air suam..huk89.. banyak lah pulak syarat dia.. huk89... namun, harapan hanya lah tinggal harapan.. dalam 3 bijik ubat, satu ja yang lepaih... 2 bijik ag masuk sink... huk89.. sedehnyaaaa... macam mana nak sihat kalau ubat xtelan.. wawawaaaaaaaaaaaa... sy mau sihat... then, xpasal2 lak.. pi muntahkan balik segala apa yang makan tadi... aduyai.. sakitnya perut ku... then, menangislah sorang2 sebab xdapat telan ubat.. uwaaaaa,,,,pastu... gtau ima.. haaaa... dah kena marah ngan dia.. huk89.. last2, sy pi masuk tidoq, sakit urat belakang lah pulak.. hayyakkk... sejak demam nih, selalu ja sakit belakang... haishhh. mengalahkan orang tua lah kamu nih... semalam, dalam dok tidoq tuuu, rumateku nazeera pakaikan kool fever kat dahi.. dia belikan time pi kangar petang smlm..heheheh.. terima kaseh awop...first time pakai benda nih, rasa cam babay lak... kuh89.. sejuk ja rasa... banguh pagi nih..ok lah.. xrasa panas dah badan,.. tp bahagian perut n dada lak yg sakit.. batuk yang dahsyat semalam nih.. aduih3.. sakitnyaaaa..
sekali lagi diulang, sesungguhnya entry ini tidak bermaksud untuk mendapatkan sebarang simpati ..kuh89.. sekadar story2 kosong.. gagagagagagagaaaa..





sila lah baca article di bawah : nikmatnya sihat..

Di dalam tafsiran Ibn Abbas, nikmat yang dimaksudkan dalam surah al-Kauthar ayat 8:

“Di kemudian hari kamu akan ditanya tentang nikmat,” ialah nikmat kesihatan. Manusia akan di pertanggungjawabkan apakah yang telah dilakukan ketika sihat.

Jika diteliti syariat Islam yang diturunkan Allah kesemuanya diturunkan untuk memelihara kesihatan manusia. Cuma skop kesihatan diperluaskan pada kesihatan mental, fizikal, spiritual, keturunan dan harta. Setiap sesuatu yang diharamkan syariat adalah disebabkan Allah tahu ia memudaratkan kesihatan manusia. Setiap yang dihalalkan pula sudah pasti boleh memanfaatkan mereka.

Menurut pandangan Islam kesihatan akan dapat dipelihara dengan baik jika manusia mengamalkan satu tabiat hidup yang telah diatur dengan baik. Kesihatan akan terpelihara jika manusia menjaga makan minum mereka. Ini bertepatan dengan pepatah yang menyebut “you are what you eat” atau “anda ialah apa yang anda makan”.


Islam menyeru supaya umatnya memilih makanan yang mempunyai dua kriteria iaitu halal dan baik atau berkhasiat. Makanan kita mestilah daripada sumber yang halal di samping berzat, berkhasiat dan baik yang sesuai dengan tubuh badan seseorang. Soal makan sangat penting kerana antara makanan dan keperibadian seseorang mempunyai pertalian yang amat kuat. Makanan yang baik dan halal akan menjamin akhlak yang lahir juga baik, sebaliknya makanan daripada sumber yang haram akan menyebabkan lahirnya akhlak yang negatif.

Setelah memilih makanan yang halal dan baik, Islam memberi panduan tentang adab makan pula iaitu bersederhana dalam makan. Ia menyeru umatnya supaya makan dan minumlah tapi jangan melebih-lebih. Ini diperakui oleh para doktor bahawa makan yang berlebihan boleh mengakibatkan penyakit obesiti atau terlebih gemuk. Rasulullah s.a.w. mengajar umatnya supaya makan dengan tiga jari yang bermaksud memperkecilkan suapan, begitu juga pesan Baginda supaya umatnya membahagikan perut kepada tiga bahagian. Satu untuk makan, satu untuk minum dan satu lagi untuk pernafasan.

Setengah daripada kita ada tabiat buruk dalam adab makan. Walaupun perutnya kenyang tetapi disebabkan ada kawan yang mempelawa makan percuma, dia masih sanggup mengisi lagi perut yang sudah penuh. Tidak kurang juga yang dapat peluang makan percuma di rumah terbuka atau jamuan akan mengambil peluang makan seolah-olah dia makan untuk seminggu. Ramai juga yang tidak menahan nafsu melihat deretan panjang makanan dalam jamuan bufet, lalu diambil kesemuanya hingga membukit di pinggan. Akhirnya bila tidak termakan ia dibuang begitu sahaja.

Kebersihan juga memainkan peranan penting untuk menjamin kesihatan. Banyak hadis yang mengajak umat mengamalkan kebersihan seperti seruan sugi gigi setiap kali sebelum solat. Ini bererti seorang Islam akan menggosok gigi sekurang-kurangnya lima kali sehari. Begitu juga larangan melonggok sampah di sudut rumah. Rasulullah s.a.w. bersabda yang maksudnya,

“Janganlah kamu suka melonggokkan sampah di depan rumah seperti orang Yahudi.”

Demi menjamin kesihatan, orang Islam diarahkan supaya memberi hak pada setiap anggota tubuh badan supaya tercegah daripada penyakit. Sesungguhnya mencegah itu lebih baik daripada merawat. Tubuh badan wajar diberi hak rehat dan juga hak bergerak. Banyak riwayat daripada Rasulullah s.a.w. menceritakan kelebihan berjoging misalnya. Begitu juga untuk hak rehat, ada waktu tertentu yang disuruh kita tidur. Pernah satu hari baginda Rasulullah s.a.w. melihat anaknya Fatimah tidur semula selepas Subuh lalu baginda terus mengejutkannya dan berkata, “Adakah kamu akan tidur pada waktu Allah sedang membahagikan rezekinya?”

Menjaga kesihatan dalam Islam bukanlah sekadar luaran sahaja tetapi makanan rohani juga harus dititikberatkan. Jiwa yang tidak disantap dengan pengisian dan ilmu yang berfaedah akan terasa gersang. Akhirnya jiwa ini akan mencari sesuatu yang tidak baik sebagai mengisi kekosongan di dalamnya.

Tidak kurang ramai juga yang terlibat dalam penyalahgunaan nikmat kesihatan. Nikmat sihat dikira salah guna jika di kala sihat manusia lupa beribadat. Dia leka dengan perkara lain yang menjauhkan dirinya daripada Allah sebaliknya apabila dia sakit atau ditarik nikmat sihat daripadanya barulah dia teringat hendak memperbanyakkan ibadahnya.

Sesungguhnya kesihatan adalah nikmat Allah yang paling berharga. Gunakanlah ia sebaik mungkin untuk mendekatkan diri pada Allah. Penyalahgunaan nikmat sihat di sisi Allah adalah sesuatu yang dilarang di dalam Islam. (dr blog mutiara hati)

Saturday, July 24, 2010

akhirnya i demam



assalamualaikum wbt


huk huk huk... kalau baca entry sblum nih.. rasa nak demam ja kan??? kali nih.. dah memang demama pom.. baru jaa dok kata dalam hati... 'lama dah x demam',, tup2, dok 2 3 hari lepas tuu.. tarraaaaaaaaa... demam jugak akhirnya... sesungguhnya ALLAH SWT mendengar setiap isi hati hambanya...





sesungguhnya.. ini bukan gambaran untuk sy okess.. sy tidaklah seteruk ini... sy lagi sihat... n mata saya tak lah sebulat tuu.. heheheh.. n saya tak der selipar katon2 tuuu.. xmain ah katon2 nih.. sy kan dah besau.. kukukukukuuk.. n saya pakai tudung.. kakakakkaka... dan dan jaaa..

yesterday,dari pagi sampai lah ke tengah hari.. dok meringkuk jaa dalam selimut... xcukop ngan selimut, pakai sweater, tambah lg ngan conferter (betoi ka eja gni) kakkaa.. huk89.. macam mana lah mau kebah cepat kan.. dok berselimut jaaaa... owg g exercise.. huhu.. tp, macam mana nak pi exercise kalau memang xlarat nak bangun... demam sakit urat nih... abeh urat2 badanku sakit... terasa lenguh ja badan nih.. hayyakkk...

kawan2 ku dok paksa suh pi klinik..huk89... xmau pi sebenarnya... akan tetapi, atas paksaan yg bertalu2 n bertubi2.. ku turut juaa.. hehehheeh.. then dibah dengan rela hatinya pi antaq i ke klinik dengan keretanya... terima kaseh bebanyok yer adibah amer.. jasa awop sy kenang... hukhukhuk

then, dah dapat ubat tuu.. kena lah telan... ku cuba sedaya upaya menelannya... besau gedabak wesss ubat tuuu... klu boleh nak kna potong 8 tuu.. huk89..


CIK IZWA.. awak tau tak betapa besau gedabaknya ubat itu.. besaunya diibaratkan spt 1000 ekor S.cerevisiae + 1000 ekor E. Coli + 2000 ekor algae + 3000 ekor Paramesium yg dok dalam airlift pressure cycle bioreactor... dapat x awop bayangkan betapa besaunya ubat itu??? huk89

ayat di atas di kopi pasta kan dari status kat fb.. hehheheh.. i anta kat cik izwa... hehehe, marah dia... kaakakaka.. ini nak menunjukkan betapa besaunya ubat tuuu.. mengarut ja tuu sumer ... hik89.. sajo nak apply apo yg belajau kat kelasss... huagaggagagaga...

tp, pada hakikatnya..ubat itu memang terlebih besau daripada biasa.. abnormal punyer ubat,, huk89
time2 demam nih... best nyerr kan kalau ummie n baba ader di sisi.. ececececece... nak bermanjaa lah pulop... knaper yerr, time demam n sakit2.. mesti time tu dok kat uni dah.. knaper tak sakit time dok umah yerr???? apo2 pom.. itu sumer suratan takdir.. xleh nak tolak... kan kan kan ... bersyukurlah anda masih dapat hirup oxygen tu wahai syahida puurraahhhh... kalau di umah, dapat lah rasa ummie usap2 kepala dop?? hik89.. leh lah i dok berdempek ngan ummie .. hohoho.. syioknyaaaaa...




ohh ummie... ( gambar hiasan ja nih.. nih bukan ummie saya yerrr..) ummie sy pakai tudung .. hik89

ohh baba... ( nih pom gambar hiasan semata2... baba sy bukan gni... baba sy rambut dia lagi pendek) kakakakka...


alololooo... ciannya baby nih... dia demam tuuuu... mesti mak n bapaknya resah gelisah kan.. baby demam... kita tak tau dia sakit tang mana... nak apa.. asyik menangiss jaaa.. ish23.. ciannyaaaa...

by the way, terima kaseh kpd sumer kawan2 yg wish semoga cepat sembuh.. kpd yg jadi nurse gak... cik salimah kita... hik89.. cayang awop.. kakakkaka...


ok lah.. nampaknya setakat ini dahulu coretanku di pagi hari ini.. walaupom demam, sy sgt bersemangat untuk menulis entry nih... kih89.. sy sekarang pom dah beransur sihat... tinggal batuk jaaaaa... sekarang dalam tempoh menunggu nikmat sihat dikembalikan ... amin...

assalamualaikum wbt...

uhuk uhuk uhuk... anyone know what kind of sound is that??? hehehe.. guess it !!!

maybe u are right.. n some others are wrong.. kih89...

aduh aduh aduh.. wake up ja dari tido this morning... rasa mcm nak batuk jaaa.. abih sakit urat-urat badan.. xselesa wehhh... adakah ini tanda2 mau demam??? aduihhh.. harap dijauhkan..

lama dah x demam nih... xmau demam.. klu demam maknanya, nikmat sihat kita telah ditarik... uwaaaaaaaaaaaa... xsuka badan jadi lemah... sy suka ceria2.. suka kuat2.. suka gagah2.. hehehehe..

out of the blue. teringat status kat facebook semalam... ianya berbunyi :

yang KUAT itu syieda, yang GAGAH itu azfarsyah, yang BADANG itu hijrah , yang KENTAL itu iman , yang TOUGH itu farhae, yang STRONG itu dadar, yang PUURAAHHH tu si bulat...yang KOYA PAROKK itu syahida farhan azha... ehek ehek ehek... (nih pom motibasi pagi jugop nih).. hik89 dgn adanya ALLAH SWT disisi..

huk89.. smlm baru post this status.. ai nih dah rasa tak sihat lah pulop.. waaaaa...

alhamdulillah.. klu demam b4 this pom.. batuk jaa... selsema jarang sekali.. mintak jauh gak selsema tu... huhu.. sgt2 x selesa...

huk89.. pendek ja entry nih.. no idea.. xtahannya nk story gak yg dia rasa x sihat... nih bukan nak dapatkan simpati okesss... nk crita jaa... ikot suka suki hati i lah nk story apo.. nih kan blog i...kih kih kih...

sat2.. 1 more question.. kpd yg dok asrama kan.. klu demam ka, xsihat ka... gtau tak mak n bapak kat umah??? hehehhe.. tetiba nak bermanja ngan mak lak kan... almaklum dok jauh lah katakan.... hayyakkk...








hehehehehhe

Wednesday, July 21, 2010

aduhai mak anjang

;">assalamualaikum wbt,...

16 july 2010, friday... mak anjang or even well known as '2 hours foodcourt' is a famous foodcourt among the students of UniMAP who are stay at wang uluss.. hahahaha.. why they all called that mak anjang foodcourt as '2 hours foodcourt'??? u know why?? for sure you all know right??? there are lots of people who gonna eat there... maybe because of food there is a litle bit delicious n the quantity of that food is much more compare to other foodcourt.. kakakkaka... boleh lah tahannn.. kuh89

therefore, the key point of my entry here is... what i want to story here is.. hehehehe.. even i am a third year student, that 16 july 2010 is my first time go for eat there.. hik89.. i accompanied hawa, shahreen and sal.. n when i told them that is my first time there.. the all stunted and puzzled.. hahahahaa... thats true okess..

even mak anjang stall is famous at wang uluss.. i did'nt enought n appropriate time to eat there.. n i even dun really like to go to stall that have too much people that eat there as well.. its take long time to wait until we deserse with what we want to eat.. so, i juz take an easy way to eat.. just pick the stall that deserve food in fast way .. dun need to wait long long time.. hik hik hik... xpasai2 kebulur i kat sana kang.. kakakakka... suffer!! hahha..

okess.. thats all kot for my entry this time.. i dihambat masa.. kih89..



p/s: pengiktirafan towards mak anjang kerna dapat mengekalkan jumlah pengunjung yg ramai setiap kali beroperasi,, hehehhehe,,, yg mana satu mak anjang pom i tak tahu.. al maklum.. pertama kali pergi.. mana nk knalnyaa dok???

foodcourt tu sesuai kaa untuk kdai mak anjang???? huk huk huk...( jahat betoi i ) maap kepada pengunjung tegar mak anjang foodcourt.. huihuihui






duit nak bayar ko mak anjang.. hahahah.. aduhai mak anjang.. kah kah kah

gerenyoooo lah ambo

assalamualaikum wbt...

huk89... for this time, my entry will be written in 'loghat kelate'.. keh89.. so, anyone who does'nt understand bout my entry... sorry morry okess..kih89.. ask kelantanese lohhh... or juz 'buat donow'.. kuh kah kah...


ehem ehem ehem.. nk start dah nih.. are u ready guys???? hahahahha.. supo nak main roller coaster jh nih.. nk beredy2 segala... okesss... al kisahnya begini...

pehe dop gapo gere tuh??? hahahah.. gere ialah geram.. huhu.. ambo sangat2 gere lah dengan segolongan manusia ini... ambo gere jah.. bukan maroh deh.. demo2 igt ko sene ko kijo main kutip2 duit nih... igt mudoh kow heh??? payohh wehhh.. nk kan jupo ngan perangai org yg pelbagai nih gak... buke sene sumo tuh.. tapi gak demo2 buat main2 pulop dih.. gere sungguh lah ambo gak.. teraso hati pom ado.. haishhh...

ambo mitok duit tuu pom.. buke nyo duit tu buleh ko ambo.. duit buku pok2 demo jugop pom.. tu pom susoh.. ke sene.. sekali mitok.. bui selalu.. xpayoh nk g menyimpang jauh.. xdop duit lah,, mitok ngan ore lain dulu lah, xse lah,gapo lah... tp.. last2 bayar jugop.. haishhhh.. bue maso ambo jah belako tuh... pah xpasa2 keno ngepek ko ambo.. pade muko.. huk89.. demo igt ambo nih suko ko dok mitok2 duit gtu... xseleso weh main ngan laki sumo nih gak....

haaaa.. ke pecoh doh rahsio... laki punyo kijo lah belako nih.. kawan2 ambo hk pempuan xdop buat perangai gnih... baik belako sain2 ambo hk puan.. wakakakaka.. tp laki2 pom segolongan jh buat perangai.. huk8.. maah lah klu kna atas batang idung tuu yoo.. meme hakikat sebenar pom dop.. huh..

ambo arap gak pah nih... xyoh lah dok panjg2 crito.. klu ore mitoktu gak.. bayar lah trus.. ambo mitok tu pom untuk kegunaan pok2 demo jugop.. xdop walau 1 sem kurat pom eh ambo ambik or make duit pok demo.. ya jadi ko susoh nk bayar tu bakpo??? huh.. parokkkk...

ambo pom pehe kito sbg student nih buke nyo ado duit sgt,.. pah igt ambo nih banyok duit ko??? PTPTN pom dapat separuh jah.. lepaih buat bayar yuran ngaji jah.. lebih tu buat bli buku.. nak make pulop??? SDN BHD ok... so, kito pakak2 bersyukur lah sbb xpenah pom teraso kebulur sbb xdop mknn.. sekadar lapa cket2 tu biaso lah...

ambo xsuko ngepek2 nih.. tp terpakso .. kna luah kan jugopp.. nk suh demo tahu betapo beratnyoo tugas ambo nk mitok2 duit nih...

pah so lagi.. bakpo heh pok2 kito nih suko sgt kutuk2 pok2 MT @ majlis tertinggi dale apo2 persatuan lah.... pok demo igt sene ko kijo demo2 tu nk buat or jalankan pogram.. ambo oyk nih dari pengalamn ambo sdiri.. mano nk kna buat kertas kijo lah, g survey tempat lah, nk kna ulang alik jupo lecturer lah, nk kna pi HEP lah, nk kna call org tu org nih lah..nk kna pi meeting sano cni...demo2 igt sene ko kijo tuuu???? sanggup ko demo2 buat sumo tu??? kito2 buke nyoo mitok nk buat banyok2 pogram nih.. dah meme gnih klu kito dok dale organisasi yg besar gni gak... so.. kito kna pakak ikot lah segalo peraturan hak tersedio ado tuh.. jgn buat perangai gak...

buleh klu nk tegur sumthing, teguran membina lah.. or klu xpuah ati.. oyk terus terang... jangan lah dok kutuk kato MT gilo kuasolah , apolah, .. demo xraso sbb tu demo oyk gtu... pah pok2 MT nih gak... hanyo menjalankan tugas yg diamanahkan... untuk kito2 jugop.. mano ado pogram yg dibuat bukan untuk kebaikan... huh89...

n satu ag.. sian jugop keleh MPP, meme kna kutuk hari2 lah.... mereko lagi lah banyok tugas hk nk kna buat... untuk sebuah universiti tuu.. meme ado jugop hk slack.. tp kito samo2 manusio nih gni lah... mereko pom telah cuba sebaik mumkin doss... mano nk kna buat pogram lg.. mano nk maintain stady lagi.. demo xraso tuu sumooo.. so, jgn lah main kutuk jah... xpuah ati trus oyk.. kn sene.. xpayoh tamboh doso banyok2..paham???

bnyok bena doh tu mengepek nyohhh... bo lah.. mitok2 pah nih kito pakat muhasabah diri.. ambo pom oyk ko diri ambo jugopp.. manusia xterlepas dari melakukan dosa.. pakat2 wie kerjasama lah pah nih dlm setiap urusan.. okess...

i think thats all for today.. thanks alot kpd semua yg beri kerjasama padu dlm segala urusan.. semoga segala urusan dunia ini akan membawa kita lebih dekat dengan akhirat kalau kna caranya... amin..

Monday, July 19, 2010

anak ummie

assalamualaikum wbt..

huhuhu.. juz finish ironing my baju kurung.. at 9 am after this got class .. bioreactor lecture.. my digital watch at labtop show that now is 7:12 am.. so, i still have about 1/2 hour to prepare for the class today...

therefore, i grab this short time to post my new entry..blogging... lalalallala...

ok lah, kecek melayu lah pulop.. nk speaking takot x sampai maksud jah.. takot x masyukkkkkkkkkkkk... hehhehe..perasae sungguh..

out of the blue, teringat kat ummie di nun jauh di kelate... bangun pagi td, tetiba nampok ummie.. terbayangkan ummie.. huk89 ..kenapakah??? rindhu ko ummie nih... ummie, ank ummie rendhu ko ummie nih... kuh89... smlm ummie call dah sebenarnya... tengok, bagus x ank ummie nih, bukan anak ummie yang call, ummie yg kna call... kih89.. maap ummie, sesungguhnya, anak ummie bukan x igt ummie.. tp...igt sokmo jahh.. ekekkekekekeee...

nak tau bakpo ummie call smlm??? ummie suh alert pasai tiket nak balik raya... wahahaha... nmpaknya, ummie pom rendhu kan anak ummie gak nih.. kih89.. ummie dok tanya bila start cuti raya.. anak ummie gtau yg anak ummie lupo.. pada hakikatnya, telah jelas lagi nyata yang ado kalendar akademik tertampal kat dinding depan mata nih... hayyakk.. maap ummie, anak ummie lupo laaaa.. aduih89..

ummie, klu ikot kalendar nih, anak ummie dah boleh balik pd 6 september 2010.. tp, klu diamati lagi, 6 september tu ai isnin.. therefore, ini berarti ank ummie boleh balik hari jumaat lg.. iaitu pd 3 hb lg... tp kan ummie, klu diamati dlm2 lg.. anak ummie leh balik lagi awal sebab hari kamis anok ummie xdop klas.. kakakakak.. so??? 1 september dah boleh balik nih.. wallalalaalal... banyak lah jugop hari yg anok ummie leh bukak posa bersama nih.. yay~~ anak ummie suka hati nih... kakakakakakak..

Oleh yang demikian, ummie jgn lah risau kan tiket tuu naa.. anak ummie nih alert jah klu bab2 balik kg nih... walaupom kekadang ummie selalu kena igtkan.. hik89.. ummie pom paham kan bagaimana perangai anak ummie nih.. gagagaggaga... ummie pom janganlah risaukan anak ummie yg sorang lg yg dok UIA tuu.. pandai2 lah dia nk hidup di sano.. pandai2lah dio cari kawan nk balik kelate nanti.. dun worry too much lah ummie..hik89

tiba-tiba.. anak ummie nih rasa kesayuan di kala pagi butonih.. teringatkan ummie sesangat niih... oh air mata, janganlah engkau menitis lagi... nak pi klas nih.. waaaaa.. xmau bengkak2 mata ini... huk89.. ok anak ummie, tahannnnnnnnnnnnnn.. sob sob sob...

tiba-tiba lagi, teringatkan kata2 ummie... idop nih jangan susahkan orang.. walau susah macam mana pom, jgan susahkan org... melainkan xdop cara lain dah.. baru leh mintak tulun orang.. hayyakkkkk... oleh itu ummie, anak ummie nih sedaya upaya dah xmau susahkan orang... anak ummie nih igt kata2 ummie.. anak ummie berpegang kepada kata2 tu ummie.. huk89.. ummie pom penah berpesan pd anak ummie yg dok UIA tuu.. huk89 memang ummie xbagi susahkan org langsung.. biar kita yang susah xpa.. jangan org susah kerana kita... kata2 tu ummie bg tau masa anak ummie yg sorang lagi tu nak masuk UIA.. sangat mendalam kata2 tu ummie... huk89...

so, kpd kawan2 anak ummie... maafkan anak ummie nih kalau anak ummie ader menyusahkan kawan2 sepanjang kita kenal.. anak ummie nih telah cuba sedaya upaya dah utk x susahkan org... dan kalau ader ter'menyusahkan'.. maaf dipinta banyak2... sesungguhnya anak ummie pom banyak berbuat dosa... astaghfirullahalazim...
huk89..
nampaknya setakat nih la dulu tentang anak ummie n ummienya.. heheheh..

sesungguhnya, in fact.. setiap ummie akan ader cara sendiri untuk mendidik anak2 ummie merekaa... hehheh.. so, thats my ummie...
i luv u so much ummie...
anak ummie cintakan ummie secinta-cintanya kerana ALLAH SWT..
semoga ummie owez sihat dalam urusan seharian ummie...
semoga ummie sentiasa dalam jagaan dan rahmat ALLAH SWT...




DOA UNTUK UMMIE DAN BABA

Ya Allah ya Tuhan ku,
Aku Memohon Engkau limpahkan rahmat dan hidayahMu
Terasa terlalu lemah diri ini tanpa pertolonganMu ya Allah

Tunjukkanlah kami jalan yang lurus
Jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat keatas mereka
Bukannya jalan orang yang Engkau murkai
Dan bukan pula orang-orang yang sesat

Ya Allah, Ya Rahim, Ya Karim
Jadikanlah aku hambaMu dan umat Muhammad SAW yang beriman kepadaMu
Dan berbakti kepada kedua ibubapaku



Ya Allah, ampunkanlah dosa kedua ibubapaku
Kasihilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku ketika aku kecil
Bukakanlah pintu hati mereka untuk beriman kepadaMu
Aku terlalu banyak terhutang budi kepada mereka ya Allah


Terlalu banyak budi mereka yang ku balas dengan menyakiti hati mereka
Kasih sayang mereka kubalas dengan kata-kata menentang
Sedangkan ku tahu, Englau melarang menyebut walaupun perkataan "ah"
kepada mereka.
Didikan dan asuhan mereka aku ambil ringan

Aku lupa ya Allah, berkat usaha, asuhan dan didikan merekalah
Aku berjaya kini
Keselesaan sanggup dilupakan ketika mengandungkan aku
Kesakitan yang amat sangat sanggup dilalui ketika melahirkan aku
Tidur malam mereka aku ganggu
Titik peluh mereka basah kering demi membesarkan aku


Tidak pernah mereka mengadu letih
Tidak pernah mereka mengadu sakit
Lauk yang dimulut sanggup mereka luah untuk diberikan kepadaku
Harta yang dikumpul sanggup dilepaskan untuk pendidikanku
Namun selama ini aku lupa semua itu ya Allah
Kerana mereka tidak pernah merungut kepadaku ya Allah
Kerana mereka tidak pernah mengadu kepadaku ya Allah

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim
Dimalam ini aku terkenang semua itu
Dimalam ini aku mengadu kepadaMu ya Allah
Dimalam ini aku memohon sepenuh hati kepadaMu ya Allah
Rahmatilah mereka, ampunilah dosa-dosa mereka,
Dan sekiranya ketika ini mereka Engkau siksa didalam kubur ya Allah
Aku memohon agar Engkau hentikanlah ya Allah
Aku memohon agar jangan Engkau siksa ibubapaku ya Allah

Aku tahu ya Allah
Mereka terlalu lemah dan tidak mungkin dapat menahan siksaanMu
Yang amat pedih itu ya Allah
Perkenankanlah doa ku ini dan jadikanlah ini doa anak yang soleh
Yang Engkau janjikan akan diperkenankan ya Allah ya Tuhanku

AMIN YA RABBAL ALAMIN

Sunday, July 18, 2010

siti sahabatku




Adoi, sekali lagi air mataku tumpah membasahi pipi.. huk89.. sedehnya.. ditinggalkan oleh seorang kawan yg pernah duduk bersama dalam satu umah selama setahun setengah.. mungkin masa itu hanya singkat.. namun pelbagai peristiwa, dugaan, cabaran yang kami hadapi sepanjang bersama.. terutama nya dugaan dalam menerima dakwah... ai nih (17/7/2010), siti datang ke unimap untuk mengambil barang2 yang ditinggalkan di dalam store.. siti singgah kat umah saya sebentar utk borak2.. tak tahu apa puncanya mahu keluar unimap sedangkan dah 2tahun dia di cni... dan tinggal 2 tahun ag untuk menghabiskan degree nya dalam kos polimer engineering... adalah sebab tu kan dia membuat keputusan drastic tersebut... apa yang pasti siti kata siti xleh nk teruskan pengajian dalam bidang kejuruteraan.. xsesuai dengan dirinya.. ehmmm.. mungkin kita rasa itu satu kerugian kan??? Tp apakan daya, dah itu keputusannya.. dan maybe itu takdirnya... sekarang siti dah berada di tempat belajarnya yang baru... moga dia bahagia bersama kawan2 barunya di sana... tengok dari mukanya pom dah tahu yang dia suka dok kat sana.. so, walau apo pom yg terjadi, walau dimana pom siti berada, sy mengharapkan kebahagiannya... huhuhu... xtahu kenapa mataku akan berlinangan apabila teringatkan dia.. huk90.. mungkin inilah yang dikatakan berkawan kerana ALLAH SWT.. semuanya indah kerana ALLAH SWT.. sangat mudah tersentuh apabila mengenangkan cerita2 dulu.. kami pernah sama2 goyah dalam menerima dakwah..pernah merasa lemah..down tetiba.. kami laluinya bersama.. . berada dalam satu badan usrah yang sama.. halaqah yang sama even seketika cuma,,... banyak cerita yang dikongsikan bersamanya..



siti, awak igt x lagi yang kita sama2 buat roti sosej.. sy tolong awak gulungkan roti tuu dengan plastic.. awk nk jual..





siti, igt lagi x yg kita sama2 makan dalam dulang sewaktu bukak puasa kat b7 a1 1d .. kita makan ramai2..



siti, igt lagi tak yg awak mengamuk tetiba sbb printer awak buat hal... huk89..


siti, igt lagi tak yg kita sama2 join taekwando under KO-K.. kita ader match ngan dak UPSI..



siti, igt lagi tak yg kita pi alor star berdua ja... time tu awk nk bli printer.. then kita usung sama2 printer tuu.. jauh gak kita berjalan.,, huk89


siti, igt lagi tak yg awak pinjamkan sy tudung ungu n hijau n kuning awak kat sy... even baju awk pom awk bg sy pakai...



siti, igt lagi tak yang awk tidur atas katil saya.. sampaikan sy lak kna pi tido atas katil awak..huk89..


siti, igt lagi tak yg awk marah sys bb sy gtau awk yg sy tak meniru dalam kelas,, tp sy bg org lain tiru.. awk kata... teruk lah awk nih syieda.. huk89


siti, igt lg tak awk cerita kt sy cerita2 pelik yg tak masuk akal tuu... sy xpercaya pom sebenarnya..huik89.. jgn marah awop


siti, igt lagi tak ygawk pinjam cadar sy sebab awk nk pi tido umah azean...
siti, igt lagi tak ????



siti, igt lagi tak yg awk marah kat sy sbb sy panjat ampaian sbb xbawak kunci umah.. sy terkunci kat luar...





siti, igt lagi tak yg sy pinjam buku titas awk sbb sy tak bli buku... bnyk nyer sy menyusahkan awk kn siti.. huk89






siti, sy igt sumer kenangn kita bersama... sy menangis ni siti..


apa yg sy suka tentang siti.. dia sangat pandai berkata2.. kadang2 kata2nya menusuk jantung.. tersentuh dengan maksud tersirat ungkapannya.. huk89... dan last sekali, di akhir pertemuan kami..sebelum dia bertolak pulang ke tempat barunya.. pesanannya ....





syieda, awak jaga diri baik2 yerr... jaga iman... huhuhuhu... sedehnyaaa..





Untuk siti, saya sangat sayang akan persahabatan kita selama 2 tahun ini.. sy sayang awak kerana ALLAH SWT,... moga awk akan sentiasa suksess dalam idop.. amin.. moga dapat berjumpa ngan awak lagi.. insyaALLAH.. amin


p/s: sy sayang awk





siti, madeeehah n me

Saturday, July 17, 2010

again n again green


assalamualaikum wbt...
hehehehhe... morning evryone!!!
in this nothing-to-do morning, while my hosmete still sleeping beauty, i am alone at my study desk.. dun know what to do...
huagagagag... but, what i owez do everyday that is i know.. kuh89
u know what??? on9, of course.. keh89
just now, i chatting wif hawa.. hehehe.. my coursemate... no wonder lor, there are no work to do, not have assignment at all yet, juz on9 from down to dust (betoi ka peribahasa nih) hahaha.. lantak pi lah,,,suka suki suko suke jerr kan.....huk89
therefore,
thus,..
hence,..
i will go again n again n again post my entry bout my feveret colour... absolutely GREEN


lalalalala~~~
when i luv n like to do sumthing that i am interested about, i will repeat it till
i satisfied with that...
so, plezz plezz plezz kamu jangan nakal... lalalalalal~~`
eh, kuar lirik lagu lah pulop... kuh89
no no no.. sorry, juz kiding... joke yg x jadi.. kah kah kah..jangn marahhh
so, plez do not get boring wif my entry okesssss.. wallaaa~~~





Green is the color of nature, fertility, life. Grass green is the most restful color. Green symbolizes self-respect and well being. Green is the color of balance. It also means learning, growth and harmony. Green is a safe color, if you don't know what color to use anywhere use green.

Green is favored by well balanced people. Green symbolizes the master healer and the life force. It often symbolizes money. It was believed green was healing for the eyes. Egyptians wore green eyeliner. Green eyeshades are still used. You should eat raw green foods for good health. Friday is the day of green. Green jade is a sacred stone of Asia.



GREEN AS BRAND IDENTITY


* H&R Block
* BP
* Heineken
* Starbucks
* The Masters Golf Tournament
* Rolling Rock
* Garnier Fructis
* John Deere


Meaning & Symbolism of the Color Green


Green occupies more space in the spectrum visible to the human eye and is second only to blue as a favorite color.

Green is the pervasive color in the natural world that is an ideal backdrop in interior design because we are so used to seeing it everywhere.

The natural greens, from forest to lime, are seen as tranquil and refreshing, with a natural balance of cool and warm (blue and yellow) undertones. Green is considered the color of peace and ecology.

However, there is an "institutional" side to green, associated with illness or Government-issued that conjure up negative emotions as do the "slimy" or bilious greens.


Okay, thats plus minus about green color... so, i hope.. after u all read this facts n statement.. u will change ur favoret color to green.. hahahahahahahahaahah.... dan dan ja kan.. huk89.. no lah.. its all comes from ur heart..

benda2 gni xleh dipaksa2 kan???

tepok dada tanya iman... ada bunga dalam taman..

(eh, mcm pantun lak,,, )

hik89

apo nak jadi !!!

Assalamualaikum wbt...


Hayyylaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... (ini adalah sejenis word yg menunjukkan seseorang itu mengeluh panjang..kih89,, memandai ja,. Rekaan sendiri, lantak p q r s t lah kan??? ) lalalal~~~


Huaggaga, apo yg mahu di buat entah.. susah gak cuti banyak2 nih... xberkembang otak.. asyik dok dlm umah jaaa.. nk pi lepak2 umah orang, malaih lak rasanya... xmau lah nk mengacau org nih.. time2 nih, org dok syiok tido kot.. or movie.. or mengemas umah.. boleh jadi... ader ja ag yg tak siap kemas umah... walalaallala... tahukah siapa gerangan orangnya???


Thats me okess... hik89.. mmg mau ckp terus terang lah.. sy memang seorang yg pemalas... mana tak nyer.. almost one week dah dok, bilik cam reban ayam yg baru berteloq, cam tongkang yang separa pecah tunggu nak patah 2 jaa... waaaaaaaaaaaaa.... i really2 lazy u know... ader jaa masa.. tp....
Bla bla blaaa...

Banyak betoi factor yg mendorong nya... salah satunya memang seorang yg pemalass... type entry rajin lak..kakakakaka... so, kepada mana2 makcik or opah2 or mak2 or bapak2 yang terbaca entry nih.. tolong lah.. jangan buat menantu ekkkk... kecian lah anak mak cik nanti.. keh keh keh.. haaaaa.. sy dah gtau awai2 nih.. jangan pilih jadi menantu tau.. buat jadi anak angkat xpa.. sy suka tuuu.. hahahaha.. berapa banyak mak angkat lah u mau haaaa syieda purahh??? Yg ader nih pom xtercontack..kih89... bukan anak derhaka naaa... sy pom ader mak n bapak sediri gak...kih89... yg tuu pom ummi n baba xlarat dah nak jaga dah.. he he he.. bukan i yg jaga them.. i kan kecik ag... masih di bawah tanggungan... (paham ka apa yg i dok mengarut nih??? Xpaham??? Ok.. abaikan!!!..)


Next, factor lain yg mendorong ketidak sudahan mengemas bilik ialah kerna rumate ku nazeera
belom sampai ag kat wang ulu nih... hayyakkk.. apo lag,, i concure lah bilik tu sebaik mungkin.. hik89.. jangn marah naa nazeera @adeq!!!... barang pom belambak2.. kalau jual tu ,, leh dapat gak 5, 6 ribu... kaya gua bilang lu..lalalalalaa.. along tuuu... kat kelas pom memang dah dipanggil along... asyik dok mintak duit org jaa kijanya... jgn salah paham lak.. bukan nya i mintak sesajerrr.. i mintak atas urusan rasmi ppk biopreses okesss..kuh89....


So,, apakah kesudahan hidupku ini... bila baru betoi2 abih kemass nihhh... huk89.. i think.. ai nazeera sampai tu baru lah setle.. klau setle.. kalau taksetle gak??? Macammana???? Wah.. masalah besau nih.. perang besau gedabak lah ngn dia.. hik89.. xmau2.. sesungguhnya sy mahukan kedamaian n ketenangan dalam idup.. xsuka gaduh2.. lebih2 lagi ngan org yg kita nk idup hampir 2 tahun ag.. huk89.. jangan cari pasai naa syiedaa bulat.. huhuhu...


Okess.. from now on, i bertekad mahu setlekan nya as soon as possible...

Ok, thats all for this entry.. wanna make another entry lak.. kuh89
p/s: banyak betoi my trademark tu kan.. kuh89...well...i like

Thursday, July 15, 2010

sensational color

assalamualaikum wbt...

the entry below is all about the green colour... ihik89
my feveret okess... lalalala~~~
there are lots of thing in this earth that is relate with green color...
wow!!! such a marvellous things rite???
green is my life...
my pure life !!!
green make me natural ~~
the life that i go through everyday, every moment n everywhere!!!
from childhood till now...
thus, its all bout green.....

Green occupies more space in the spectrum visible to the human eye than most colors, and is second only to blue as a favorite color. Green is the pervasive color in the natural world, making it an ideal backdrop in interior design because we are so used to seeing it everywhere.


The natural greens, from forest to lime, are seen as tranquil and refreshing, with a natural balance of cool and warm (blue and yellow) undertones. Green is considered the color of peace and ecology.


However, there is an "institutional" side to green, associated with illness and government-issued green cards, that conjures up negative emotions, as do the "slimy" or "bilious" greens.


How the color green affects us physically

@Soothes

@Relaxes mentally, as well as physically
@Helps alleviate depression, nervousness, and anxiety ( i think so.. do u???)
@Offers a sense of renewal, self-control, and harmony


Popular phrases that include green

Get the green light: get approval to move ahead or proceed with a project or task

Green corn: the young, tender ears of Indian corn

Green thumb (US) or Green fingers (UK): an unusual ability to make plants grow
Green room: a room (in a theater or studio) where performers can relax before or after appearances

Greenback: a legal-tender note issued by the United States government

Greener pastures: something newer or better (or perceived to be better), such as a new job

Green with envy: jealous or envious [See article "Turning Green With Envy"]

Greenhorn: novice, trainee, beginner [See article "He Wasn't All Greenhorn"]
Green around the gills: marked by a pale, sickly, or nauseated appearance

Turn green: to look pale and ill as if you are going to vomit

Going green: when someone or something makes changes to help protect the environment, or reduces waste or pollution


Quotes about green

“Green how I want you green. Green wind. Green branches." -- Federico Garcia Lorca

"Green is the prime color of the world, and that from which its loveliness arises." -- Pedro Calderon de la Barca

"He had that curious love of green, which in individuals is always the sign of a subtle artistic temperament, and in nations is said to denote a laxity, if not a decadence of morals." -- Oscar Wilde

“Absolute green is the most restful color, lacking any undertone of joy, grief, or passion. On exhausted men this restfulness has a beneficial effect, but after a time it becomes tedious.” -- Wassily Kandinsky

“Green represents the dead image of life.” -- Rudolf Steiner


Songs with green in the title

"All the World Is Green" by Tom Waits on "Blood Money"

"Blue in Green" by Miles Davis

"Early Morning Blues and Greens" by The Monkees

"Evergreen" by Barbra Streisand

"Evergreen" by Switchfoot

"Everything's Gone Green" by New Order

"Forty Shades Of Green by Johnny Cash
"From the Edge of the Deep Green Sea" by The Cure on "Wish"

“Green River” by Credence Clearwater Revival

"The Grass is Green" by Nelly Furtado









my brushteeth that have'nt being used yet... ihik89

my pillow...lawakan corak dia.. wakakak.. puji bantal sdiri...





tenangkan diri dengan warna





assalamualaikum wbt...
now we gonna learn bout colours... waw.. !!!
i am green n purple addicted...
but not till get insane of that if do not get that color.. its too much okay..
lalalaalalal~~~
nevertheless, i really luv in play wif colours... what i mean by playing colours is I really luv in combining n matching colurs.. especially in art and design... lalalalalal~~~ even it not as good as the designer outside... i do it as my hobby during leisure n ample time..
its really satisfied me at all... huk89..
Color can influence our emotions, our actions and how we respond to various people, things and ideas. Much has been studied and written about color and its impact on our daily lives.

Many people believe that colors are powers, and that colored stones are especially powerful. Here are some of the meanings of colors and the energies contained in their corresponding stones.
















































































thanks alot in viewing

Wednesday, July 14, 2010

coobaannn berjaya




assalamualaikum sekali lagi....


hehehehehehee...

yay~~ cubaan berjaya lahh.. hehehe...

meh nk cerita cikit... sebenarnya UniMAP telah memblok sebarang aktiviti mempost blog nih..


so, xleh nak post lah entry2 baru... itu sem lepas loh.. setelah berlaku beberapa insiden yg tidak diingini.. seperti memfitnah, menghentam n so on.. mostly bout politik.. huk89..


so, nampaknya dah leh post blog nih...


yay~~ i like !!!...


alhamdulillah ....


p/s : wait for the next.. kih89

testing testing.. 1, 2, 3

assalamualaikum wbt...
hehehehe.. nih nak try dlu.. xtaw jd ke tak...
oppsss... i mean boleh post entry ke tak...
kita tengok sat g naa... wallaaaa... hope boleh laa..
amien....

Monday, July 12, 2010

curi2 posting..lalalaal



assalamualaikum wbt...



hihihi... sy dok kat bilik komputer PPK BIOPROCESS nih.. ngeh789..


curi-curi online kat cnih... agagaggaagaa...


shuhhhhhhhhhhh... jgn gtau orang naa... hik89


ok.. got to go now.. takut terkantoi.. wakakakakak....



daaaaaaaaaaaaaaaaa

Tuesday, July 6, 2010

pulut duyan@durian

Assalamualaikum wbt...

huhu.. alhamdulillah.. syukur..


hanya sekadar nk bercerpen di pagi hari ini... lalalalalaa...
tajuk cerpen ini adalah pulut durian...
wah wah wah... meledeh dossss.. x cerita ag tusss.. gagagagagaaa



sedapnyerrrrr.. kan kan kan ...
smlm , tok mek buat pulut duyan... buat semata2 untuk i tau.. hahaha... sbbnya, i dah nak pi perlis loh ai nih.. aduihhhh.. cepat sungguh dop.. 2 bulan doss upanya dok di umah tanpa buat apo2... memang macam puteri kayangan yang jatuh kebumi... bezanya puteri tu cantik n ramping.. kakakakkakak.. sy lak, makin bulat, tembam n gedempol.. lalalalalal~~~...


so, nikmatilah pulut duyan ini walaupom itu sekadar gambar hiasan... kkakkakakaa...





alosss.. menggamit jiwa si pemakan...





appetizing.. deliciouss.. muah89





eeeeiiiii... nih kalau tengok time bulan puasa nih,,, alamatnya kempunan nih, jd cam cerita batu belah batu bertangkup.. huh.,, dahsyat benaa tuh.. parokkkk



Apabila di hadapan makanan, pernahkah kita tertanya dari mana dtgnya rezeki ini? sekiranya jwapan kita adalah ALLAH... maka pernahkan kita terfikir, apakah ALLAH pernah menzalimi kita??? Kita sering melakukan kesalahan, kesilapan, lupa, lalai dripadaNYA.... tetapi pernahkah ALLAH menghalang sesuap nasi ke mulut kita? pernahkah ALLAH mengkakukan tangan kita untuk menyuap nasi disebabkan kesalahan pada hari ini DAN PERNAHKAH ALLAH MEMATIKAN KITA SEJURUS KITA MELAKUKAN MAKSIAT KEPADANYA... Fikirkanlah, jika setuju dengan sy.. MENGAPA TERUS MELAKUKAN MAKSIAT WALAUPUN PINTU TAUBAT TERSEDIA DISISI KITA....

(copi dari budak puurahh punyer pic fb dia... hanya dia yg paham..hahahha)


p/s: buah-buahan lain pom sedang masak.. tp, xsempat dah mau mkn... mau pi dah .. waaaaaaaaaaaaaaaa

gagaga