Sunday, May 16, 2010

saya juga perempuan


Rasa2 nya, apa yang sy nak story in this entry ‘ saya juga perempuan’?? hehehe.. entah, baca ja lah yoo... semalam, baba gtau gnih, “ gemuk nya da lenih “, wawawawwawa... saya sengeh ja lah..huk89.. tapi dalam hati, menjerit malu..hehhehe.. hayyakk... malu nya baba cakap gtuss... baba memang suka komen tentang penampilan anak2 nya.. pernah dulu2 dia tegor pasal muka sy, muka yang semakin banyak ditimbuhi jerawat2, ayoyoooo... satu ag dia tegur tentang muka saya yang semakin gelap..huhu.. mana tak gelapnya, baru balik dari camping Timah Tasoh, training for PPMS. Huhuhuk... aduihhh, memang sy makin tembam pom sekarang, muka ku bulat gontel,,, bulat macam bola sepak FIFA dah..uwawawa... nak tau berapa berat saya sekarang??? Haishhh.. malu woisss, 58kg lorr.. hayyak... berat kan????

Kadang-kadang, kalau tengok orang yang kurus nih, jeleshh pom ader.

“ Wah, lawa nya body dia, bershape agiss !!!“..hik89,

“ Wah, rampingnya dia.!!! “

“ Wah, tingginya dia.!!! “

“Wah, licinnya kulit muka dia!!! “

Dan bermacam2 wah lah lagis... syioknyer kan dikurniakan segala yang diinginkan oleh seorang perempuan....huhu... Nevertheless, saya berkata begini tidak bermakna saya tidak bersyukur dengan apa yang saya ader, saya sangat2 lah bersyukur dengan apa yang dikurniakan oleh ALLAH SWT kepada saya. Alhamdulillah sangat-sangat. Sangat banyak nikmat yang dikurniakan hinggakan tak boleh nak dihitung dari sekecik2 zarah, hinggalah ke sebesar2 alam ini... this entry sekadar mau mengekspresikan rasa di hati sebagai seorang perempuan..hehehhe..

Layak kah saya untuk bercerita mengenainya, layak dah kot.. dah besau panjang dah pom.. umor pom dah menjangkau 2 dekat lebih dah nih..huagagagag...tapi perangai ja yang macam budak hingusan...so, mau jadi matured lah cket...hugas gas gas... banyok sangat bermain syahida farhan nih kalau nak tau gak... orang2 di sekeliling memang tahu..kan kan kan...

Apakah ciri-ciri seorang perempuan yang sejati??? Atau, macam mana nak jadi seorang remaja perempuan yang matured. Saya pom tak tau. Sebab sy nih xboleh dikira sebagai sejati lagih..kakkakaka... bagi saya lah, perempuan sejati ialah seorang yang dah boleh berfikir secara matang dan boleh mengeluarkan idea-idea yang matang. Boleh dan bijak juga menangani masalah yang dihadapi dengan tabah, tenang n cool. Seorang yang boleh diajak berbincang dengan senangnya. Seorang yang berkaliber. Ciri nih macam yang dah bekerja lah pulop dop??? Ehmmm, boleh lah, cincai2 ja nih. Apa lagi yaa??? Remaja yang matured bagi saya, seorang yang bergurau kena pada tempatnya, bukan seorang yang mengada-ngada. Yang xbanyak mengarut.. Kalau saya nih, memang tolak jauh-jauh dah.. mengarut tu no. 1.. very2 ridiculous, nasty.. itu adalah saya.. huagagagagaga.... mengaku siap2.. lagi2??? Seorang yang berani bertanya dan tak malu bertanya juga...Bertanya yang mana perlu losss... Saya nih banyak jugak bertanya actually, well... hahaha.. tapi, banyak tanya benda yang tak patot ditanya, benda yang tak masuk akal.. hayyyakkk... kalau orang yang ditanya tuu sanggup melayan kerenah, xpa.. tapi kalau tersalah tanya orang, alamat nya kena suap ngan selipar gakk ahh...kuh90.... pernah ker syieda kna makan selipar??? Xpernah ag rasanya..kuih90...selamattttttt.... huhuhu... stop dulu pasal nih... nak masuk bab lain lak tentang perempuan..hihihi

Macam mana yaa nak dapatkan kulit muka dan raut wajah yang putih berseri, raut wajah yang menawan lagi cun??....hahhahahahahahahahahahahahahahaha Rasa lawak lak soklan nih.. haishhhhh... setiap perempuan menginginkannya kan??? Lebih2 lagi remaja, kih89.. tipu lah kalau ader yang gtau dia tak nak muka semacam ituss... remaja menginginkannya untuk meningkatkan keyakinan diri, untuk berhadapan dengan masyarakat, dengan kawan2 sekuliah, sebilik, seuniversiti... kalau yang berpakwer tuh, samatelah lah kot kan???? Kus89...tak tau lah, tu nk kna tanya orang yang berpunya...kon kon kon...

Kalau tengok kat tv ka, iklan2 ka, banyak nyer produk2 kecantikan untuk merawat muka yang mempunyai pelbagai masalah. Rasa macam nak try ja semua.. kih89,,, adoih.,, alamatnya tak nampak muka lah pasnih..huhuhu.. takot gak kalu tersalah pilih produk kecantikan nih.. boleh rosak muka tusss.. tp, jarang2 berlaku lah dop. Jelesh tengok muka2 orang yang lincin lincun nih... huhuhu... muka saya nih, haishhh,,,, berminyak pom 1 hal, jerawat lak ader gak, tp xlah banyok sangat, try macam2 pembersih muka doshhh... dari alaisya kepada safi.. pas tu nak guna apo lak, entah lah.. nk kna survey lu nih.. his his his...

Tu soal muka yang cun melecun, nih camna lak nak dapatkan bentuk badan yang ideal??? yang ramping ping ping???? Hihihihihihuii..ehmm, nak kna exercise ker hari-hari?? Nak kena pi jogging 20 pusingan ka??? Nk kna buat apa ya??? I think, if keep exercising boleh dapat kot bentuk badan yang diinginkan. Disamping jaga makan. Jangan dok makan yang bukan-bukan dan ikot masa yang ditetapkan. Jangan main masuk dapor ja, melantak ja apo yang ado kat dapor tuu...kuh89.. itu adalah saya..kih89.. nak nak musim cuti nih, 2 bulan lak tusss... huhuhu.. alamat nya wahai syahida farhan, 60kg tuu senang ja nak capai...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... xmau.. xmau gemuk sangat, xmau kurus sangat. Apa yang saya mau, saya mau sihat. Buat apo kalau kurus , tp tak sihat. And, gemuk sangat pom xleh gak, nanti obes lak.. hadoihhh.... kalau tengok BMI tuu, saya berada pada tahap yang normal. Tp, at least, nak lah berat dalam 50 kg n below..kih89.. demand besau tuu... tp, masalah nya, badan nak kurus, tp, makan tak ingat dunia, hayyakkk.. macam mana tuss???

Pada suatu hari tusss, ader terbaca akhbar Metro edisi 6 Mei 2010, belek punya belek newspaper tu, then terjumpa satu iklan pasal kuruskan badan nih. Kat ctu ader terselit gambar seorang gadis nih.. tilik punyer tilik, aishhhh, macam knal ja kakak nih... ayyooyooo. Dia ialah kakak kat saya nyer UniMAP. Orang Kelantan. Wah, terpampang gambo dio sebelum n selepas menggunakan produk terkenal sekarang tuss... Jus Mate formula Dr. Rozmie... tau tak???? Buat2 tau lah..huhuhu... memang banyak lah perubahan kakak tuss.. terkezut pom ader. Memang menjadi lah, sbb ia berlaku depan mata. Tapi produk tu sangat lah mahal.. but, its worthy lah. Sebab memang menjadi. So, wahai syahida, nak try kaa??? Hahahahah... i think it is impossible. Xmungkin sy akan mencubanya. Sekadar bercerita mengenai transformation body orang. Kekekekekkkeke...

Hence, advice for syahida, control lah kamu nyer pemakanan tusss.. exercise tu sangat perlu, jangan dok main sumbat jaa... hayyakk... sesungguhnya, saya menyedarinya, tp.. tak tahan loh tengok makann nih...kus kus kus.. but, I’ll try it.hehehheeh... nih nk kna puasa nih... kalau dah puasa, nak tak nak, memang xleh makan lah kan??? Hihhi.. di samping nak dapat pahala lebih, xper kan niat untuk menyihatkan badan.. sesungguhnya, Islam sangat mementingkan kesihatan ummat nya. Ini adalah kerana untuk memudahkan kita beribadat kepada Sang Pencipta, ALLAH SWT... amiennn...

No comments:

Post a Comment

gagaga