Wednesday, May 12, 2010

semoga sakit yg ku rasa biar jadi penawar dosaku



Atas nasihat yang diberikan oleh seseorang yang bergelar sahabat suatu ketika dahulu, yup, memang betoi apa yang diberitahunya.. saya xboleh pergi sebelum ummie dan babaku.. memang sangat berat jika mereka pergi dahulu daripada ku, tak sanggup menghadapinya… bagaimanakah saya ketika itu.. oh, tidak.. saya tak mau memikirkannya… ajal maut semuanya di tangan ALLAH SWT…

Kata sahabat itu, kalau kamu dulu yang pergi, so, siapa yang mahu doakan kesejahteraan ummie dan babamu nanti.. dan jikalau ummie dan babamu yang pergi dahulu, at least, kamu boleh menyedekahkan doa buat mereka. “ 3 amalan yang dibawa selepas mati , 1) sedekah jariah 2) doa anak2 yang soleh n 3) ilmu yang diamalkan”. So, betoilah katanya, aku harus mendoakan ummie dan babaku. La budda, tak dapat tidak.. aku mahu jadi anak yang solehah… bukan anak yang derhaka..

Namun, ia menyerang lagi… aduh, amat sakit.. sakit sekali.. saya tak mau menceritakan nya kepada ibu bapaku.. biarlah saya seorang yang menanggungnya… saya tak mahu mereka risaukan saya dikala mereka sibuk menguruskan kemasukan adikku ke UIAM.. xper… saya masih mampu menanggungnya seorang diri… bukan parah pom ag.. huk89… ubat2 dulu lupa lah pulak mau bawak balik ke umah.. tinggal kat kolej kediaman lak dah… tp, kalu ader ubat pom, bukan makan pom..hehhehe.. ingatkan ia sudah tak menyerang dah.. tp, masih ader saki baki sisa2 sakitnya… kenapa yaa??? Xtaw lah ape puncanya… aduihhh…

Adakah kerana tuttttt… huhuhu… mau di ceritakah di sini??? Sikit2 jer lah yerr… kuh89.. after SPM dulu, I join PLKN… Pusat Latihan Khidmat Negara. Huggagag.. xsangka tuh leh masuk saner.. kat sekolah tuu, ado lah dlm belasan orang yang dapat masuk PLKN. Aku nih antara yang terpilih lah kot..kakakakaakaa.. sukanya hati dapat masuk saner.. hahaha.. ramai ja kengkawan yg xmau masuk.. xtaw lah kenapa.. tp, bg saya, kalau dah terpilih tuu, pergilah, kalau xdapat tu, xpergi lah.. so, as u all have know, d saner pelbagai aktiviti yang dijalankan. Berkayak, masuk hutan, keluar hutan, berlari, melompat, berkawad, huh.. sumer ader… syiokk beb.. pengalaman yang mengasyikkan..heeeee~~..

Nak dijadikan cerita, ader lah satu aktiviti tuu, I had to jump.. huhuhu… sakitnya.. tersalah lompat macam mana entah, waaaaaaaaaaaaaa…. Teramatlah sakit, effect dari lompatan itulah sampai ker hari ini ku merasai kesakitannya…

Sakit nih bukan lah selalu menyerang, tetiba saja… time dia nak sakit, sakitlah, time dia ok, ok lah… hus90 tu yang doctor pom tak tau apa sebenarnya masalah aku ni.. hayyaaaa… dah banyak kali dah pi jumpa doctor … doctor kat hospital tuanku fauziah tuu dah 2-3 kali rasanya, klinik dr zamilah sekali… hehheeh.. saya rasa, saya nih sakit urat jaa nih.. sakit orang2 tua… aduyai.. kalu urut elok2 , ok jaaa kot.. nanti nk bli kerusi OSIM lah..hahahaa… actually, salah satu impian ku apabila dah berduit nanti, nak blikan kerusi OSIM tuu untuk baba… gagagagga…. Baba lah yang selalu dok sakit urat… hayyaaaa… nih pom baru lepas mengurut baba…kakakkaka… ciannya baba, sakit urat xabih2…huk89…

ok lah, xmau dah cerita, xpenting pom.. sekadar mahu memenuhkan entri my blog..kekekekke… apo2 pom, doakan kesihatan sy yerr.. moga sy dapat terus berdoa untuk ummie dan baba.. amien… n jangan lah pulop kata saya bercerita ini untuk mendapat simpati or belas kasihan, nih bukan sakit yang nak mati pom, nih sakit urat yang tak tau bila nak sembuh jaa lorr.. kuh kuh kuh…adesss.. well, kita sumer tak tau bila kita akan mati.. mungkin 3 minutes ag,mungkin esok lusa, mungking 3 bulan ag… well, xdop sapo yang tau.. so, have a nice day yaa.. muapssss…ahakss.

No comments:

Post a Comment

gagaga